malaysiakini logo
story-image
story-image
mk-logo
Berita
Exco Pemuda BERSATU bakal hadapi tindakan disiplin
Diterbitkan:  Jun 11, 2017 3:21 PM
Dikemaskini: 9:15 AM
ADS

Exco Pemuda Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Muhammad Hafiz Azhar bakal menghadapi tindakan disiplin selepas mempersoalkan kepimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam parti itu pada sidang media semalam.

Ketua Armada BERSATU, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata parti itu tidak mempunyai masalah untuk menyuarakan pendapat tetapi ia mesti dilakukan menerusi saluran yang betul.

Bagaimanapun, katanya Hafiz tidak akan terus dilucutkan jawatan tetapi akan dipanggil ke jawatankuasa disiplin bagi mengetahui sebab beliau berbuat demikian.

"Di situ kita akan memberikan peluang untuk beliau menjawab soalan, atau beliau sendiri boleh bercakap beliau tidak berpuas hati dengan isu ini. Itu hak beliau.

"Tetapi pada masa yang sama, jika beliau tetap menyalahgunakan nama Armada dan menggunakan forum yang salah, kita biarkan tindakan diambil oleh jawatankuasa disiplin parti Pribumi Bersatu Malaysia," katanya.

Beliau berkata Hafiz memiliki peluang untuk membangkitkan perkara itu terus kepada Mahathir dan Muhyiddin termasuk menerusi forum tertutup dan terbuka, namun tidak menghadiri forum-forum berkenaan.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen