malaysiakini logo
story-image
ADS

Penampilan pertama Mohammed Ghaddar bersama JDT begitu dinanti-nantikan penyokong skuad Harimau Selatan, namun penyerang dari Lubnan belum berhasil menunjukkan taring sebenarnya.

Pada aksi berdepan PKNS FC di Stadium Shah Alam sebentar tadi, bekas pemain Kelantan itu bagaimanapun tetap berhasil membantu JDT menewaskan tuan rumah 1-0.

Perlawanan ke-13 Liga Super 2017 itu menyaksikan Ghaddar mencipta assist sebelum Amirulhadi Zainal ‎berjaya menjaringkan gol tunggal perlawanan pada minit ke-79.

Sepanjang 45 minit pertama, anak buah Benjamin Mora menempuh kesukaran apabila skuad The Red Ants turut tampil dengan persembahan cemerlang.

PKNS FC berjaya mengimbangi rentak permainan JDT walaupun terpaksa merantai kemas pergerakan Ghaddar.

Ada beberapa percubaan berjaya dihasilkan Ghaddar menguji jentera pertahanan skuad bimbingan E Elavarasan.

Namun, sentuhan penjaring terbanyak Liga Super itu agak tumpul‎ sekali gus gagal mencari gol ke-19 peribadinya.

Sementara itu, di separuh masa kedua kelibat Ghaddar terus menjadi ancaman utama gawang PNKS FC.

Antaranya, ‎pada minit ke-55 Ghaddar berjaya melepasi perangkap off-side‎ pertahanan lawan dengan menerima umpanan rakan sepasukan, namun gagal membuat percubaan apabila pantas dikekang pemain lawan.

Penyerang berusia 33 tahun itu sekali lagi mencemaskan benteng pertahanan pada minit ke-62, Ghaddar sekali lagi mempersiakan peluang terhidang di depan.

Sehinggalah minit ke-79 menjadi pemisah buat kedua-dua pasukan apabila Ghaddar tampil dengan umpanan cantik berjaya disempurnakan Amirulhadi.

Keputusan itu terus meletakkan Harimau Selatan di persada liga dengan mengumpul 30 mata diikuti Pahang di tangga kedua dengan 24 mata.

Keputusan perlawanan-perlawanan lain:

Felda United 3-0 Melaka United
Kedah 3-0 T-Team
Kelantan 2-2 Pulau Pinang
Selangor 0-2 Pahang
Perak 0-0 Perak

Lihat Komen