malaysiakini logo
story-image
mk-logo
Sukan
Hobin jang hobin terus kuasai Liga Perdana
Diterbitkan:  Apr 8, 2017 2:11 PM
Dikemaskini: 6:52 AM
ADS

Pendahulu, Negeri Sembilan mengekalkan kedudukan teratas Liga Perdana walaupun mencatat kemenangan tipis 1-0 ke atas Angkatan Tentera Malaysia pada aksi kesembilan liga di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, malam tadi.

Jaringan tunggal Marco Simic pada minit ke-65 sudah cukup untuk skuad Rusa kendalian Mohd Asri Ninggal mengutip tiga mata berharga di laman sendiri.

Terengganu pula terus menghimpit kedudukan Negeri Sembilan di persada liga selepas menewaskan Sabah 2-0 di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu.

Dua gol skuad Penyu dijaringkan oleh Mohd Faiz Mohd Nasir pada minit ke-32 dan Lazaro Vinicius pada minit ke-51.

Terdahulu, pemain Sabah Dendy Lowa dilayangkan kad merah oleh pengadil perlawanan, Muhd Rahmat Jantan selepas mengasari Kapten Terengganu, Issey Nakajima-Farran pada penghujung perlawanan.

Wakil Perak, Kelab Bola Sepak Perbadanan Kemajuan Negeri Perak (PKNP FC) pula mengekalkan kedudukan ketiga selepas menang tipis 2-1 ke atas MISC-MIFA di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya.

Tagne Foguieng Bodric Dimitri terlebih dahulu meletakkan pasukan tuan rumah setelah menyempurnakan sepakan penalti pada minit ke-20 sebelum PKNP FC bangkit meraih dua jaringan menerusi Shahrel Fikri Fauzi pada minit ke-32 dan Gilberto Fortunato pada minit ke-84.

Di Stadium Darul Makmur, pasukan Johor Darul Ta'zim II mencatat kemenangan selesa 5-2 ke atas Kuantan FA.

Lima gol skuad Harimau Selatan dijaringkan oleh D. Saarvindran pada minit kedua, Nicolas Fernandez (minit kelapan), Jeronimo Barrales (minit ke-55), Syafiq Helmi (minit ke-74) dan Mohd Syazwan Andik pada minit ke-76.

Dua gol pasukan tuan rumah dihasilkan oleh Shim Woon Sub pada minit ke-78 dan sepakan penalti yang disempurnakan Abdul Malik Mat Ariff pada minit ke-89.

Pasukan Kuala Lumpur yang mendapat sentuhan jurulatih baharu, Fabio Joaquim da Silva dari Brazil, kembali menemui rentak kemenangan setelah mengalahkan Perlis 2-0 di Stadium Majlis Perbandaran Selayang.

Dua gol skuad 'The Hawks' disumbangkan oleh pemain import dari Brazil, Guilherme de Paula pada minit ketujuh dan minit ke-52.

Dalam pada itu, Polis Diraja Malaysia dan UiTM FC berkongsi satu mata setelah terikat 1-1 pada aksi di Stadium Hang Jebat, Melaka.

Pemain antarabangsa Singapura, Safuwan Baharudin terlebih dahulu meletakkan skuad 'The Cops' di hadapan seawal minit kelapan perlawanan sebelum Akanni-Sunday Wasiu menyamakan kedudukan untuk UiTM FC pada minit ke-53.

-Bernama

Lihat Komen