malaysiakini logo
story-image
mk-logo
Sukan
Sannatasah, Nadia lepasi kelayakan All England
ADS

Hanya seorang pemain negara, Sannatasah Saniru yang bergandingan dengan Nadia Fankhauser dari Switzerland dalam acara beregu wanita melepasi pusingan kelayakan kejohanan badminton All England di Birmingham.

Sannatasah dan Nadia menewaskan beregu Ashwini Ponnappa and N. Sikki Reddy dari India dengan 21-15, 18-21 dan 21-18 dalam perlawanan itu pada Selasa (awal pagi ini waktu Malaysia).

Menanti mereka di pusingan pertama hari ini adalah Xiao Min Lin/Wu Fang Chien dari Taiwan.

Perlawanan pusingan pertama hari ini juga menyaksikan penampilan Datuk Lee Chong Wei menentang Brice Leverdez dari Perancis manakala beregu lelaki nombor satu dunia yang mewakili negara Goh V Shem/Tan Wee Kiong akan berjumpa Takuro Hoki/Yugo Kobayashi dari Jepun.

Seorang lagi pemain perseorangan negara, Zulfadli Zulkifli akan menentang ikon badminton dunia, Lin Dan manakala pemenang pingat emas Sukan Olimpik, Chen Long dari China akan bertemu Marc Zwiebler dari Jerman bagi perlawanan yang sama.

Beregu campuran negara, Goh Liu Ying/Chan Peng Soon akan menentang Nico Ruponen/Amanda Hogstrom dari Sweden manakala satu lagi wakil beregu campuran, Lai Pei Jing/Tan Kia Meng bertemu Lu Ching Yao/Chiang Kai Hsin dari Taiwan.

Beregu wanita utama negara, Vivian Hoo/Woon Khe Wei akan menerima tentangan daripada Puttita Supajirakul/Sapsiree Taerattanachai dari Thailand. -Bernama

Lihat Komen