malaysiakini logo
story-image
mk-logo
Berita
Muhyiddin masih jaja cerita dongeng, kata Najib
Diterbitkan:  Nov 12, 2021 12:20 PM
Dikemaskini: 4:20 AM
ADS

Najib Razak menyelar Muhyiddin Yassin kerana masih “menjaja” dakwaan dipecat daripada Umno dan sebagai timbalan perdana menteri kerana mempersoalkan isu 1MDB.

“Mengarut,” kata Najib yang menyifatkan kenyataan itu sebagai cerita dongeng.

Menulis di media sosial, Najib berkata Muhyiddin sudah berkomplot dengan Mahathir sejak 2014 untuk menjatuhkannya.

Katanya, perkara itu diakui anak Mahathir, Muhkriz, di mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 13 Julai 2017, seperti dilaporkan media.

Laporan itu menyebut Mukhriz bersetuju bahawa Mahathir berusaha menjatuhkan Najib dan rancangan itu bermula pada tahun 2014.

Najib juga berkata Muhyiddin “bukan tak biasa dengan perkara khianat” kerana pernah melakukannya terhadap bekas perdana menteri Abdullah Ahmad Badawi, Mahathir dan dia sendiri.

Berkaitan pemecatannya dalam Umno, Najib berkata ia keputusan sebulat suara Majlis Tertinggi selepas dia berkempen bersama DAP, PKR dan Mahathir dalam acara "Selamatkan Malaysia" pada Mac 2016.

Perkara itu katanya boleh disahkan oleh anggota majlis tertinggi Umno ketika itu, termasuk Hishammuddin Hussein, Khairy Jamaluddin dan Annuar Musa.

“Jika dia masih lupa kenapa dia dipecat dari parti, boleh tanya Hisham, Khairy atau Annuar Musa yang turut terlibat dalam keputusan memecatnya dari Umno,” katanya.

Lihat Komen