malaysiakini logo
story-image
mk-logo
Berita
Nak salam YB tapi rantai kena ragut, rugi RM9,000
ADS

Gembira bertukar duka.

Keterujaan seorang ahli perniagaan untuk bersalam dengan anggota parlimen kawasannya dicemari dengan insiden ragut, menyebakan dia kerugian kira-kira RM9,000.

Dalam laporan polisnya, N Mohan Nadarajan, 53, berkata rantai emasnya direntap ketika mengikuti wakil rakyat Batu P Prabakaran meninjau kerosakan jalan raya di Jalan Ipoh, Kuala Lumpur.

Menurut salinan laporan polis yang dikongsi dengan Malaysiakini, seorang penunggang motosikal menepuk bahunya sebelum meragut rantai dan melarikan diri.

"Saya tidak mengalami sebarang kecederaan. Untuk makluman saya mempunyai rakaman CCTV (kamera litar tertutup)," laporan itu dipetik.

Laporan itu dibuat di balai polis Jinjang, tidak jauh dari tempat kejadian, tengah hari ini.

'Kenapa tak kerja?'

Sementara itu, susulan kejadian ragut di depan matanya itu, Prabakaran meminta pihak polis supaya meningkatkan rondaan di kawasan Batu.

"Saya akan bincang dengan ketua polis Sentul untuk menambahkan rondaan untuk mengekalkan keselamatan dan aman di kawasan Batu.

P Prabakaran

"Saya bekerja keras dari 8 pagi hingga 8 malam, kenapa tidak boleh mereka (kerja macam saya)?

"Tapi, orang-orang ini datang dan mudah ragut rantai begini. Kita masih ada banyak peluang pekerjaan," katanya dalam teks mesej ringkas kepada Malaysiakini.

Lihat Komen