malaysiakini logo
story-image
mk-logo
Berita
Najib: BN perlu fokus isu rakyat, bukan terlibat masalah PH
ADS

Anggota-anggota parlimen BN perlu menumpukan isu kepentingan rakyat dan bukannya terlibat dalam masalah yang melanda kepimpinan Pakatan Harapan (PH), kata Najib Razak.

Pengerusi lembaga penasihat BN itu berkata isu dihadapi PH hari ini adalah masalah yang perlu diselesaikan gabungan itu sendiri.

"Saya rasa kita perlu beri fokus kepada peranan kita sebagai pembangkang, iaitu untuk juarai kepentingan rakyat. Itu adalah perkara paling penting.

"Dan kerana itu, kerana kita telah memberi tumpuan, kita telah mendapat sokongan rakyat di Tanjung Piai.

"Rakyat meratapi kepimpinan dan mereka mahu kita juarai kepentingan mereka, jadi kita mesti memberi tumpuan kepada itu," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Mahkamah Lumpur Kuala pagi ini.

Najib mengulas mengenai pertemuan diadakan di kediaman rasmi Menteri Hal Ehwal Ekonomi Azmin Ali di Putrajaya malam tadi, yang dikatakan membabitkan sekurang-kurangnya 22 anggota parlimen BN dengan Timbalan Presiden PKR itu.

Beliau ditanya mengenai khabar angin mengenai keretakan dalaman BN di mana terdapat anggota parlimennya yang menyokong Dr Mahathir Mohamad, manakala sebahagian yang lain menyokong peralihan kuasa kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim.

Azmin - meskipun menjawat jawatan nombor dua dalam PKR - diketahui umum memihak kepada Mahathir.

"Saya rasa biarlah PH menyelesaikan masalah kepimpinan sendiri. Ia bukan untuk BN untuk melibatkan diri," kata Najib.

Ditanya sama ada beliau tahu mengenai pertemuan  itu, Najib, yang juga bekas perdana menteri, menjawab dalam nada positif tetapi menyatakan beliau tidak dijemput.

"Saya tidak dijemput. Saya tiada masalah. Saya tidak mahu dijemput," katanya.

Lihat Komen