malaysiakini logo
story-image
story-image
mk-logo
Berita
Ahli MCA pakai baju Bossku: Najib lagi bagus dari Dr M
ADS

PRK SEMENYIH | Sekumpulan anggota MCA yang hadir ke pusat penamaan calon pada pilihan raya kecil ini memakai baju-T "Malu Apa Bossku" yang memaparkan gambar bekas perdana menteri Najib Razak pagi ini.

Bercakap kepada Malaysiakini, Ketua Bahagian MCA Gopeng Patrick Ewe berkata ahli dari Selangor, Perak dan Negeri Sembilan telah datang ke Semenyih bagi menyokong calon BN.

Beliau juga mendakwa Najib merupakan pemimpin yang lebih baik berbanding Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

Menurut Ewe, Mahathir selalu bercakap bahawa orang Cina kaya.

"Najib pemimpin yang hebat, ia (kekalahannya) adalah kerugian besar kepada masyarakat Cina dan Malaysia," katanya.

Najib mencipta semula imejnya melalui kempen slogan "Malu Apa Bossku", yang telah mendapat daya tarikan ketara di media sosial.

Empat penjuru

Beliau juga dikenali sebagai "Raja Trolls" kerana seringkali membuat hantaran mengulas pemimpin PH di Twitter dan Facebook.

Sama seperti pilihan raya kecil Cameron Highlands bulan lepas yang dimenangi BN, Najib dijangka bakal menjadikan kehadirannya dirasai di Semenyih juga.

Pertempuran kerusi DUN Semenyih di Selangor akan menjadi pertarungan empat penjuru dan menjadi ujian kepada PH dalam meraih undi Melayu.

Calon PH Muhammad Aiman Zailani merupakan anak menantu penyandang kerusi itu, Allahyarham Bakhtiar Mohd Nor, yang mengakhiri penguasaan Umno terhadap kerusi majoriti Melayu separuh bandar pada PRU14 lalu.

Sementara itu BN meletakkan pesara pegawai pentadbiran UKM Zakaria Hanafi, 58 sebagai calonnya.

Dua lagi calon yang ikut bersaing alah Nik Aziz Afiq Abdul (PSM) dan Kuan Chee Heng (bebas).

[Baca berita penuh]

Lihat Komen