malaysiakini logo
story-image
mk-logo
Berita
Najib sindir lagi: Dah 9 bulan, 'anak' PH belum nampak
ADS

PRK CAMERON | Bekas perdana menteri Najib Razak tekal meneruskan serangan sinisnya terhadap PH. Kali ini beliau menyindir kegagalan kerajaan dalam menunaikan manifesto mereka dengan analogi baru.

Bercakap di hadapan kira-kira 100 orang penyokong setia BN di Kampung Lubuk Kulit di Padang Tengku, Najib melontarkan soalan kepada mereka sama ada mahu ditipu lagi dalam PRK pada 26 Jan ini.

"Kita sudah faham bahawa PRU ke-14 lalu ramai yang hari ini berasa terpedaya atau tertipu dengan janji-janji manis, tetapi sehingga hari ini setelah sembilan bulan janji tinggal janji.

"Kalau (PH sebelum ini) katanya: takkanlah hari ni kahwin esok nak dapat anak... itu PH kata.

"Sekarang dah sembilan bulan (sejak PH menjadi kerajaan) anak tak nampak-nampak. Nak cukup sembilan bulan, takkan nak tunggu 18 bulan?" katanya pada ucapan beliau ketika menghadiri majlis ramah mesra bersama penduduk kampung hari ini.

Pada masa sama, anggota parlimen Pekan itu juga berkata calon PH, M Manogaran, tidak mampu membela kepentingan ummah dan Islam seperti apa yang dapat dilakukan BN dan PAS.

"Kalau kita gunakan prinsip itu takkan lah Manogaran boleh tentukan konsep Islam dan ummah.

"DAP tak pernah sebut pasal kepentingan ummah dan Islam, sebaliknya mereka nak pertikaikan banyak perkara ummah dan Islam. Tiada sebab kenapa PAS tak beri sokongan kepada BN," katanya.

Terdahulu hari ini, ketibaan Najib disambut dengan meriah oleh penduduk kampung yang melaungkan jolokan terbaharunya, "bossku."

Lihat Komen