malaysiakini logo
story-image
mk-logo
Berita
Shahrizat selar veteran Umno kerana kritik kerajaan
ADS

PRU14 l Ketua Wanita Umno Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil hari ini menyelar beberapa pemimpin veteran parti itu kerana begitu lantang membidas kerajaan dan parti selepas meletak jawatan kabinet mereka.

Tanpa menyebut sebarang nama, beliau berkata veteran ini lupa bahawa perjuangan BN-Umno yang membuahkan kejayaan mereka.

“Pada masa ini ada beberapa ahli-ahli veteran kita yang lupa daratan.

“Siapa mereka jika bukan perjuangan BN. Dia sudah tak ada jawatan, semua tak kena

“Bukannya lelaki (sahaja), wanita sekali,” kata Shahrizat kepada Wanita BN pada satu majlis di Lembah Pantai, Kuala Lumpur, hari ini.

Akhir-akhir ini, dua veteran Umno iaitu bekas Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Tan Sri Rais Yatim dan bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Tan Sri Rafidah Aziz banyak membuat kenyataan yang kritikal terhadap pentadbiran Datuk Seri Najib Razak.

Shahrizat menafikan bahawa pendirian mereka mewakili atau mencerminkan sikap veteran parti yang lain.

“Mereka ini adalah segelintir sahaja daripada ahli veteran. Mereka tidak mewakili ahli veteran semua.

“Janganlah ingat satu tokoh cakap begitu sahaja, mereka mewakili semua ahli veteran,” katanya.

Pada ucapannya, Shahrizat juga membidas bekas bosnya yang pernah dikalahkan dan mengalahkannya untuk jawatan ketua wanita Umno.

“Tapi mereka ini, ada yang saya baca tu, pompuan (perempuan).

“Pun! Adoi! Masa pegang jawatan dia bergempak-gempak. Dia dah tak ada jawatan, macam-macam pula fitnah dia nak buat,” kata Sharizat yang jelas merujuk kepada Rafidah.

Lihat Komen