malaysiakini logo
story-image
mk-logo
Berita
Penyandang kerusi Parlimen Tanjung Manis umum tak bertanding
Diterbitkan:  Apr 20, 2018 6:27 PM
Dikemaskini: 10:41 AM
ADS

PRU14 l Penyandang kerusi Parlimen Tanjung Manis Datuk Norah Abdul Rahman dari Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) hari ini membuat pengumuman tidak akan mempertahankan kerusinya pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) pada 9 Mei nanti.

Beliau yang mengumumkan keputusan tersebut melalui akaun Facebook - Norah Abd Rahman berkata “Saya telah berjumpa dengan YAB Ketua Menteri Sarawak (Datuk Patinggi Dr Abang Johari Tun Openg) dan (Timbalan Ketua Menteri) YB D.A Awg Tengah dan memohon untuk direhat dari PRU akan datang atas sebab kesihatan”.

Beliau turut mendoakan agar Barisan Nasional Sarawak akan tetap berjaya dengan kemenangan cemerlang dan bergaya pada pilihan raya itu nanti.

“Perkuatkan sokongan padu kepada YAB Ketua Menteri kita dan YAB Perdana Menteri Malaysia. Teguh kubu saf-saf Barisan PBB/ BN di setiap kawasan Parlimen Tg Manis,” kata beliau sambil memohon maaf kepada penyokong beliau.

Berterima kasih di atas segala sokongan yang diberikan kepadanya selama ini, Norah, 59, yang merupakan anak bekas Yang Dipertua Negeri Allahyarham Tun Abdul Rahman Ya’kub berharap agar semua pihak dapat menerima dengan baik keputusannya untuk berundur itu.

Pada PRU13, Norah menghadapi pertandingan satu lawan satu dengan calon PAS Jurina Mut dan beliau memperoleh 12,535 undi dengan majority 10,964 undi.

Jurina yang memperoleh 1,571 undi hilang deposit dalam pilihan raya itu.

- Bernama

Lihat Komen