malaysiakini logo
story-image
mk-logo
Berita
Lim jawab kebimbangan aktivis jika Mahathir jadi PM lagi
Diterbitkan:  Aug 6, 2017 12:13 AM
Dikemaskini: 4:21 PM
ADS

Pemimpin DAP, Lim Kit Siang sekali lagi mempertahankan Tun Dr Mahathir Mohamad, kali ini dengan menangani kebimbangan golongan aktivis bahawa bekas perdana menteri itu akan memimpin negara sekali lagi.

Mengulas kenyataan aktivis Haris Ibrahim, Lim berkata persetujuan belum dicapai di kalangan parti-parti Pakatan Harapan (HARAPAN) mengenai siapa yang akan menjadi perdana menteri sekiranya BN ditewaskan pada pilihan raya umum akan datang.

Anggota Parlimen Gelang Patah itu memberi jaminan kepada Haris bahawa HARAPAN komited untuk memastikan pertukaran perdana menteri dan menegaskan bahawa semua parti komponennya berhasrat melaksanakan reformasi demi "menyelamatkan Malaysia".

"Haris dan aktivis politik yang lain dijemput untuk bekerjasama dengan sekretariat HARAPAN untuk menyediakan agenda reformasi HARAPAN bagi menyelamatkan Malaysia," kata Lim.

Haris dalam satu laporan FMT hari ini mengatakan bahawa beliau "teruja" untuk melihat BN dikalahkan, namun berpendapat agenda reformasi lebih penting.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen