malaysiakini logo
story-image
ADS

Pakatan Harapan Pulau Pinang hari ini mengumumkan Majlis Kepimpinan Pakatan Harapan negeri ini yang dipengerusikan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dengan lima daripada 11 anggotanya terdiri daripada anggota DAP.

Lim ketika mengumumkan barisan kepimpinan itu berkata struktur organisasi pakatan harapan Pulau Pinang itu diputuskan pada mesyuarat pertama Pakatan Harapan negeri pada 23 Julai lepas.

Struktur organisasi itu terdiri daripada empat timbalan pengerusi iaitu pengerusi PKR negeri Datuk Mansor Othman, pengerusi DAP negeri Chow Kon Yeow, Pengerusi PAN negeri Datuk Mujahid Yusuf dan pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) negeri Marzuki Yahya.

Jawatan Setiausaha Majlis Kepimpinan Pakatan Harapan negeri pula diisi oleh Setiausaha Politik Ketua Menteri Wong Hon Wai (DAP) manakala exco kerajaan negeri Jagdeep Singh Deo (DAP) sebagai bendahari dan Dr Afif Bahardin (PKR) sebagai ketua penerangan.

Struktur organisasi itu juga turut menamakan Chow yang juga exco kerajaan negeri sebagai pengerusi jawatankuasa manifesto dan anggota Dewan Undangan Negeri Sungai Pinang Lim Siew Khim dari DAP sebagai ketua wanita Pakatan Harapan Pulau Pinang.

Lim pada sidang akhbar itu berkata konvensyen Pakatan Harapan dijadual diadakan pada 24 Sept di Seberang Perai Arena sebagai persiapan menghadapi pilihan raya umum.

- Bernama

Lihat Komen