malaysiakini logo
story-image
story-image
mk-logo
Berita
Zakaria jumpa SPRM petang ini
Diterbitkan:  Jun 7, 2017 2:15 PM
Dikemaskini: 6:45 AM
ADS

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan (CEO) FGV, Datuk Zakaria Arshad akan mengadakan pertemuan dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) petang ini.

Memetik laporan Utusan Online, pertemuan tersebut dijadual diadakan kira-kira pukul 3 petang ini di Ibu Pejabat SPRM, Putrajaya.

Laporan yang sama turut menyebut Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Azam Baki mengesahkan perkara itu.

Semalam, Zakaria dilaporkan sebagai berkata, beliau mahu SPRM menyiasat keseluruhan operasi syarikat itu bagi menilai sekiranya berlaku sebarang penyalah gunaan kuasa.

Jelas Zakaria, walaupun diarahkan bercuti serta-merta oleh lembaga pengarah FGV, beliau sendiri sedia memberi kerjasama kepada SPRM untuk menyiasat syarikat perladangan itu termasuk ketika sebelum beliau menjadi CEO lagi.

“Saya sedia bekerjasama kepada SPRM. Saya tidak takut untuk berdepan situasi ini kerana yakin tidak melakukan apa-apa kesalahan. Mungkin banyak perkara yang boleh disiasat oleh SPRM.

“Dengan penglibatan SPRM sendiri, mungkin banyak persoalan boleh dirungkai dan diselesaikan,” katanya.

Lihat Komen