malaysiakini logo
story-image
mk-logo
Berita
'Najib mesti dedahkan maklumat tunai jika telus'
Diterbitkan:  Jun 3, 2017 4:42 PM
Dikemaskini: 8:44 AM
ADS

Jika Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak telus seperti yang mendakwa Ahli Majlis Tertinggi Umno Mohd Sharkar Shamsudin, maka beliau perlu mendedahkan semua maklumat berkaitan wang yang dipindahkan ke dalam akaun bank peribadinya.

"Sharkar kata Najib telus. Persoalan seterusnya untuk Sharkar, apakah Najib bersedia mendedahkan jumlah keseluruhan wang yang dimasukkan ke dalam akaun peribadinya dan sumber dana itu.

"Beliau juga perlu menyenaraikan semua penerima dana sama ada di kalangan pemimpin Umno, bahagian Umno, parti-parti komponen BN atau mana-mana tokoh lain yang berkait rapat dengan Umno," kata Ketua Pemuda DAP Nasional (Dapsy) Wong Kah Woh dalam kenyataan hari ini.

Semalam, Sharkar berkata, adalah menjadi tanggungjawab pemimpin untuk mencari dana untuk partinya dan Umno bernasib baik kerana mempunyai Najib sebagai presiden yang beliau disifatkan sebagai telus.

Wong menyifatkan kenyataan seperti itu sebagai "pemikiran biasa pembela Najib" dan Malaysia adalah malang kerana mempunyai Najib selaku perdana menterinya.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen