malaysiakini logo
story-image
mk-logo
Berita
Nazri enggan jawab soalan 1MDB Mahathir, kecuali...
Diterbitkan:  Apr 10, 2017 4:58 PM
Dikemaskini: 9:04 AM
ADS

Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Abdul Aziz enggan melayan soalan-soalan yang dihamburkan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai 1MDB di blog hari ini.

Pemimpin Umno itu berkata beliau hanya akan menjawap soalan yang dibangkitkan jika kedua-dua mereka bersemuka dalam perdebatan awam seperti yang dirancang.

"Jika ada perbahasan saya akan jawab, jika tidak ada perbahasan apa guna. Saya tidak ada masa melayannya," kata Nazri kepada Malaysiakini.

Beliau mengulas tulisan terbaru Mahathir hari ini, di mana bekas perdana menteri menggariskan soalan-soalan yang mahu dikemukakannya kepada Nazri pada perbahasan mereka yang kini dibatalkan itu.

Mahathir antaranya membangkitkan pengelasan laporan berkaitan 1MDB yang dikelaskan bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) sedangkan negara lain bertindak terhadap skandal firma pelaburan negara itu, tetapi tiada apa yang dilakukan di Malaysia.

Nazri dan Mahathir sepatutnya berdepan dalam perdebatan awam, tetapi polis pada dua kejadian menarik permit yang diberikan atas alasan keselamatan dan kemungkinan mengganggu ketenteraman awam.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen