malaysiakini logo
story-image
mk-logo
Berita
Mungkin Dr M ingat masih PM, sindir PAS
Diterbitkan:  Dec 11, 2016 2:36 PM
Dikemaskini: 6:41 AM
ADS

Naib Presiden PAS, Idris Ahmad berkata, Tun Dr Mahathir Mohamad diminta untuk belajar menjadi pembangkang terlebih dahulu kerana masih disifatkan 'keliru' dengan identitinya.

"Beliau (Mahathir) yang keliru, bukan PAS...kita minta dia belajar jadi pembangkang dahululah beliau baru mula nak masuk padang jadi pembangkang, mungkin dia perasan beliau masih lagi jadi PM itu.

"Jadi beliau bercakap seolah-olah nak caturkan orang, kena ingat beliau label pembangkang sekarang," katanya, memetik laporan Sinar Harian Online.

Semalam, Mahathir yang kini menjawat kerusi pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) menyifatkan PAS masih lagi keliru untuk memuktamadkan pendirian bersama-sama dengan gabungan pembangkang.

Jelas bekas perdana menteri itu, pendirian PAS yang tidak tetap itu dapat dilihat apabila bersama-sama dengan Umno dalam menjayakan himpunan solidariti Rohingya di Tasik Titiwangsa minggu lalu.

Ujar Mahathir, dalam masa yang sama PAS masih berada dalam kerajaan Selangor.

"Seperti yang saya katakan tadi, mereka keliru. Pada satu segi kata mereka ini pembangkang, tapi segi lain bercium satu sama lain, berdemo bersama, kejap (berada) dalam kerajaan.

"Mereka kata tak mahu DAP dan AMANAH tapi bekerja dengan DAP dan AMANAH (dalam kerajaan negeri Selangor). Ini keliru.

"Kita kena tunggu sampai mereka tidak keliru," kata Mahathir lagi.

Lihat Komen