malaysiakini logo
story-image
mk-logo
Berita
Lelaki Bangladesh dibelasah teruk atas dakwaan rogol
Diterbitkan:  Feb 19, 2016 5:31 PM
Dikemaskini: 11:17 AM
ADS

Seorang lelaki warga Bangladesh bermandi darah selepas dibelasah orang awam yang berang dengan tindakannya yang didakwa merogol remaja perempuan berusia 13 tahun di Sri Rampai, Setapak, Kuala Lumpur, malam semalam.

Menurut portal The Star Online , lelaki itu kemudiannya diserahkan kepada polis dengan berlumuran darah akibat dibelasah orang ramai dan ditahan reman selama seminggu atas tuduhan merogol.

Portal itu memetik pihak polis sebagai berkata remaja itu bersama bapanya mengunjungi sebuah kafe siber, malam semalam.

Memetik sumber, bapa gadis itu dikatakan begitu asyik dalam permainan video sehingga tidak menyedari bahawa anaknya yang menunggu di sebelahnya disapa suspek warga Bangladesh itu yang kemudian mengajaknya ke tandas.

"Mangsa mengikutnya dan semasa di dalam tandas, dia meraba kemaluan dan merogol mangsa," kata Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner Datuk Zainuddin Ahmad yang dipetik portal itu.

Suspek berusia 30 tahun itu mengugut gadis berkenaan agar tidak menjerit semasa merogolnya.

Bapa gadis itu kemudiannya menyedari kehilangan anaknya dan apabila mencari ditandas berkenaan mendapati dia sedang dirogol.

"Suspek dipukul oleh bapa dan pelanggan di kafe siber. Polis kemudiannya dihubungi dan kami telah menahan lelaki itu.

“Ambulans juga terpaksa dipanggil bagi memberikan rawatan kepadanya," katanya lagi.

Sementara itu Bernama melaporkan Zainuddin dalam satu kenyataan berkata suspek direman selama lima hari dan kes disiasat kerana merogol dan mencabul kehormatan.

"Suspek memanggil mangsa untuk masuk ke dalam tandas ketika mangsa menemani bapanya di pusat komputer itu dan kemudian merogol serta mencabul mangsa.

"Orang awam yang menyedari kejadian itu bertindak mengetuk pintu tandas dan memukul mangsa," katanya.

Katanya mangsa cedera di kepala, hidung dan paha.

Lihat Komen