malaysiakini logo
story-image
mk-logo
Seni & Hiburan
Restu atau tidak anak nikah lagi, Yusof enggan komen
ADS

Yusof Haslam berkata dia enggan masuk campur dalam isu anaknya, Syamsul, yang dispekulasi bakal berkahwin lagi seperti digembar-gemburkan banyak pihak akhir-akhir ini.

Penerbit dan pengarah itu juga memberitahu dia tidak bercadang untuk memberi sebarang komen mengenai restu apabila ditanya andai perkahwinan itu benar-benar terjadi.

“Perkara ni susah nak diulas sebab saya perlu jaga hati anak, menantu dan semua pihak yang terlibat.

“Kalau saya komen nanti, ada pihak akan salah tafsir, serba salah jadinya,” katanya.

Ditanya sama ada kesemua pihak terlibat perlu bersemuka bagi menyelesaikan kontroversi, pengarah Sembilu itu menjawab: “Masalah begini perlu diselesaikan oleh Syamsul.”

Tambahnya lagi, tiada keperluan untuk dia bertemu dengan bapa wanita yang dikaitkan dengan anaknya itu, Kazar Saisi.

Yusof berkata demikian ketika ditemui pada majlis pelancaran filem Mat Kilau - Kebangkitan Pahlawan di sebuah kompleks beli-belah di Petaling Jaya hari ini.

Filem terbitan Studio Kembara itu berkisahkan pahlawan Melayu bersama ayahandanya Tok Gajah serta sahabat mereka yang bangkit menentang penjajahan British.

Karya arahan Syamsul itu dijadual menjengah pawagam tanah air pada 23 Jun ini.

Harap tidak patah semangat

Antara pelakon yang menjayakan Mat Kilau - Kebangkitan Pahlawan ialah Adi Putra sebagai Mat Kilau, Fattah Amin (Awang), Beto Kusyairy (Wahid), Ali Karim (Brahim), Yayan Ruhian (Toga) dan Johan As’ari (Yassin).

Terdahulu, sebuah portal hiburan mendakwa seorang pengarah terkenal bakal berkahwin dengan kekasihnya yang juga anak kepada seorang pelakon drama veteran.

Biarpun tidak menulis nama, namun ramai yang mengesyaki gosip itu merujuk kepada Syamsul dan Ira Kazar.

Laporan itu yang memetik sumber melaporkan, pengarah tersebut dikatakan sudah berjumpa bakal bapa mentuanya bagi membincangkan hasrat berkenaan.

Pada masa sama, Yusof menitipkan pesan buat anaknya itu agar tidak sesekali berputus asa untuk terus berkarya walaupun dihimpit kontroversi.

Katanya, apa didepani hanya asam garam sebuah kehidupan.

“Apa saya nak katakan pada Syamsul ialah, apa saja situasi dia perlu tabah sebab sekarang zaman media sosial. Kita harus berdepan dengan apa saja yang datang dan saya harap dia kuat dan jangan patah semangat.

“Anggaplah ini isu peribadi dan hanya perkasa biasa, terus berani berjuang jangan takut dengan masalah,” katanya.


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen