malaysiakini logo
story-image
mk-logo
Berita
Najib: Saya tak pernah ragu kesetiaan Zahid
ADS

Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak menyatakan kepercayaan penuh kepada pemangku timbalannya Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dalam meneruskan perjuangan parti itu.

Bercakap dalam Perhimpunan Agung Umno hari ini, Najib berkata parti itu akan berjuang habis-habisan bersama pemimpin yang wala' (setia) dan komited.

"Dengan timbalan saya (keturunan) Jawa, kesetiaannya saya tidak pernah ragu. Dia boleh berdiri di belakang saya dan saya tak takut," katanya sambil menyifatkan perhimpunan tahun ini merupakan yang terbaik pernah dihadirinya.

Sepanjang lima hari perhimpunan, ucapan perwakilan dan perhimpunan dipenuhi sokongan terhadap Najib, terutama dalam menghadapi serangan bekas tokoh parti itu, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Dalam ucapannya sebelum itu, Zahid sekali lagi 'memukul' gendang perang dengan menggesa perwakilan menghadiahkan kemenangan BN dalam pilihan raya akan datang.

"Sudah dekat pilihan raya, jentera perlu diperkasa, menangkan calon BN semua, hadiah untuk presiden kita," kata pemangku Timbalan Presiden Umno itu ketika berpantun dalam ucapan penggulungannya hari ini.

Timbalan perdana menteri yang juga naib presiden Umno itu juga menyatakan ikrar taat setia kepada perdana menteri.

"Bukan hanya di dewan ini, di luar juga kesetiaan kita tidak berbelah bahagi. Marilah kita bangun untuk beri wala' yang sepenuhnya kepada presiden kita," katanya sambil melaungkan "hidup Najib" sebanyak tiga kali sambil disambut lebih 2,000 perwakilan.

Dalam ucapannya, Zahid turut menyentuh hubungannya dengan seorang lagi naib presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

"Saya dan (naib presiden) Hishammuddin ini adik beradik. Dulu bertiga, sekarang berdua. Sudah-sudahlah, jangan laga-lagakan kami," katanya lagi.

Lihat Komen