malaysiakini logo
story-image
story-image
mk-logo
Berita
Nik Abduh rindui 'abang-abang AMANAH'
Diterbitkan:  Jun 3, 2016 12:35 PM
Dikemaskini: 6:16 AM
ADS

Ketua Pemuda PAS Nik Mohamad Abduh Nik Aziz mengakui beliau "merindui abang-abang" yang kini menyertai Parti Amanah Negara (AMANAH) dan meminta mereka kembali semula kepada partinya.

Bagaimanapun Nik Abduh berkata, beliau akan meminta orang yang lebih tua dalam PAS untuk menjemput semula "abang-abang’ itu memandangkan beliau hanya seorang "adik".

“PAS memang merindui mereka. Kita mengharapkan semua bersatu balik dalam PAS dan perkara itu tidak pelik dalam sejarah PAS, orang datang balik (selepas tinggalkan PAS)

“Orang tua lebih mudah mengajak abang-abang ini. Kalau adik-adik tegur abang-abang ini, (mereka) tidak berapa nak dengar. Jadi kita serah soal jemput balik ini kita serah kepada orang tua,” katanya seperti dilapor Sinar Harian.

Hari ini, Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyudin Hassan memberitahu, jumlah anggota parti Islam itu kini berkurangan sebanyak 200,000 selepas proses "pemutihan parti".

Takiyudin berkata, pada tahun lalu beliau mengumumkan bahawa jumlah keanggotaan PAS mencecah sejuta orang.

Namun, setelah beberapa perkara yang berlaku termasuk anggota PAS yang meninggalkan parti, jumlah anggota parti itu semakin berkurangan.

Nik Abduh yang juga anggota parlimen Pasir Mas berkata bekas ahli PAS yang kini menyertai AMANAH perlu berfikir semula untuk kembali.

“Semua sudah melihat PAS bergerak bagaimana. AMANAH bergerak bagaimana. Kita harap abang-abang kita yang ambil sikap boleh fikir balik,” beliau dilaporkan sebagai berkata.

Lihat Komen